fredag 20. november 2009

Thailand!

Fellesopplegget med Austral-Asiatiske kulturstudie-gruppa er nå over. Nå er det bare selvstendig jobbing med Major Assignment som gjenstår. Det ble over en ukes intensiv og hard jobbing med oppgaven min om bilbruken i Australia (av alle ting) for å bli mer eller mindre ferdig til vi skulle starte vår egen reise i Asia. Ved siden av å bo på hostel med tre stinkende irske arbeidskarer hadde jeg ikke mye liv til å gjøre andre ting enn å sitte hele døgnet på skolens bibliotek. Men det er jammen en pris å betale for det vi videre skal oppleve.

Har omsider kommet meg til Thailand med Annemarte og Malene. Anniken som er den fjerde i ’reisefølget’ har fått virus på mandlene sine så hun måtte bli igjen en uke i Brisbane for å få behandling. Vi andre derimot har fartet i et og et halvt døgn for å komme til Pattaya i Thailand der vi skal ferdigstille oppgaven vår. Noe strandliv eller å kose seg i byen ser dårlig ut for dette er en luguber by med mange vestlige gamle menn som møter unge thaigutter og jenter. Heldigvis har vi hyggelig takterrasse med basseng! Anniken møter oss forøvrig i Bangkok når vi skal ta fatt på backpackerturen vår:

Men Gap Adventures skal vi på en tidagers reise med en gruppe på femten personer fra Thailand, via Kambodsja til Vietnam med buss og til fots. Programmet virker helt utrolig spennende. Jeg gleder meg stort! Les om ha vi skal gjøre ved å trykke her. Etter dette opplegget går turen vår videre til Bali. Jeg studerte exphil og exfac på Bali høsten 2007 og synes det blir veldig gøy å komme tilbake til ’gamle trakter’. Det blir ikke feil med en ukes førjulskos før vi reiser vi Singapore der vi skal se byen på en dag, og forventer ekstrem julestemning i det vi ankommer Gardermoen bittelille juaften:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar